خانه / رویکرد های مبنا / نخبه پروری در دبیرستان مبنا

نخبه پروری در دبیرستان مبنا

نخبه پروری در دبیرستان مبنا
نخبه پروری در دبیرستان مبنا

در جهان کنونی، در میدان پر تنش جنگ نرم و عرصه­ ی تلاش مداوم دشمن در هدف قرار دادن کلیه­ ی اقشار جامعه به ویژه دانش­ آموزان، بهره­گیری آموزش و پرورش از تجربیات و دست­ آوردهای نهادهای هم­سو همانند حوزه­ ی علمیه تأثیر بسزایی در دستیابی به اهداف عالی تعلیم و تربیت در نظام اسلامی دارد.

ما بر این باوریم که دانش­ آموزان ثروت اصلي هر جامعه را تشکيل مي­ دهند. لذا براي جلوگيري از تحليل اين قشر عظيم در جامعه بايد بيانديشيم و بر انديشه­ هايمان صيقل بزنيم تا از کاروان قافله تمدن و فرهنگ عقب نمانيم و با پاسخگويي به نيازهاي جامعه، از اساس و بنيان فرهنگ، استقلال، مکتب و هويت خويش نيز دفاع کرده و آموزش را با فرهنگ و ارزش­ هاي مکتب درهم آميخته تا انسان­ سازي، تعهد، پيمان و اصلاح، معني پيدا کرده و انساني جديد براي جامع ه­اي نوين فراهم آيد.

در اين طرح از طرفی سعی بر آن است تا با نخبه­ يابي (علمی – فرهنگی) از ميان دانش ­آموزان (به عنوان نخبگان بالقوه) بهره ­وري را ارتقا داده و از امكانات انساني، مادي و معنوي موجود، در جايي هزينه شود كه بهترين باز خورد احتمالي از آن برداشت گردد. علت انتخاب اين گروه(دانش ­آموزان نخبه)، فراهم بودن زمينه جداسازي آنان و امكان راحت ارتباط مستمر سه ساله با آنان است؛ آن هم در شرايطي كه از يك سو آنان در دوران سرنوشت­ ساز براي تحصيل و رقم خوردن آينده درسي و كاريِ خود قرار دارند و از سوي ديگر به طور طبيعي به شدت به دوستي دانا و توانا و مشاوري امين و تكيه گاهي قابل اعتماد محتاجند و خود به دنبال چنين كسي مي­گردند

” دبیرستان مبنا “

درباره‌ی admin

حتما ببینید

دین مداری در مدرسه

دین مداری در مدرسه

دین مداری در مدرسه یکی از ویژگی های یک مدرسه خوب این است که محیطی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *