خانه / سئوالات متداول پیرامون دبیرستان مبنا

سئوالات متداول پیرامون دبیرستان مبنا

سئوالات متداول پیرامون دبیرستان مبنا
سئوالات متداول پیرامون دبیرستان مبنا
  1. شهریه دبیرستان مبنا چقدر می‌باشد؟

دبیرستان “مبنا” مدرسه ای غیر دولتی است. میزان شهریه کلیه مدارس غیر دولتی با توجه به شهریه مصوب اعلامی از سوی اداره آموزش و پرورش خواهد بود. ولی این شهریه به صورت قسطی در طول سال قابل وصول خواهد بود.

سعی برآن است تا حداکثر تخفیف لحاظ شود؛ ولی از آنجایی که شعار مدرسه بر اهتمام ویژه بر تربیت اسلامی است، پرداختن به این مقوله مستلزم صرف هزینه های جانبی برای فوق برنامه هاست.

  1. کادر آموزشی شامل چه افرادی می باشد؟

درست است که شعار این مدرسه ” اهتمام ویژه بر تربیت اسلامی ” است، اما این بدان معنا نیست که در مقوله آموزش کم گذاشته شود. خیر، کادر آموزشی از اساتید مجرب آموزش و پرورش  و دانشجویان مرتبط با رشته های تحصیلی است.

  1. آیا فعالیت های فوق برنامه نیز در برنامه کاری دبیرستان مبنا گنجانده شده است؟

مدرسه علاوه بر اجرای دقیق برنامه اصلی دارای فعالیتهای مفصل فوق برنامه نیز خواهد بود که به اطلاع خواهد رسید.

  1. آیا برای دانش آموزان سرویس ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است؟

مدرسه برای رفاه حال دانش آموزان و آرامش خاطر والدین درصدد هماهنگی این موضوع می باشد.

  1. تفاوت مدرسه “مبنا” با سایر مدارس چیست؟

متاسفانه بسیاری از رویکردها و روش‌هایی که در نظام آموزشی پیگیری می‌شود، در عصر حاضر، نه‌تنها سود چندانی برای دانش‌آموزان به ارمغان نمی‌آورد، بلکه در بعضی موارد زیان‌آور نیز هست. هدف‌گذاری نمره، رتبه و مدرک، به جای ارزش‌های اصیل، آموزش درس‌ها به‌صورت جداجدا و بدون داشتن هرگونه ارتباطی با هم، فاصله داشتن آموزش‌ها از مسایل واقعی زندگی دانش‌آموز، محصور کردن دانش‌آموزان در کلاس‌ها و ساعت‌های بسته، در نظر نگرفتن نقش بسیار مهم خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان، و مواردی دیگر از مهم‌ترین نقاط ضعف غیر قابل انکار نظام آموزشی است.

” دبیرستان مبنا “

بررسی خروجی‌های این نظام آموزشی که در میان اطرافیان خودمان و جامعه قابل مشاهده هستند، نشان ‌می‌دهد که این نظام در تربیت افرادی موفق، کارآفرین، توان‌مند در ابعاد فردی و اجتماعی و سازگار با ارزش‌های دینی و فرهنگی موفق عمل نکرده است.

با توجه به توضیحات داده شده، مدرسه مبنا در وهله اول مدرسه‌ای است که تلاش می‌کند کارهای اشتباه رایج در نظام آموزشی را انجام ندهد تا فرزندان‌مان از آسیب‌های مشهود و غیر قابل انکار این روش‌ها، تا حد امکان مصون باشند. سپس روش‌هایی برای آموزش و تربیت سالم و موثر دانش‌آموزان، اجرا نماید.

کلاس‌ها در مدرسه “مبنا” ۱۵ نفره هستند. مسئولیت هر کلاس با یک مربی است. مربی مدرسه “مبنا” فردی است دارای تجربه تدریس موفق، جوان، مسلط بر حوزه‌های دانشی برنامه‌درسی پایه، خلاق، مهربان، دارای قدرت ارتباط موثر با دانش‌آموز و خانواده، دغدغه‌مند و آشنا با اصول تعلیم و تربیت.

ارتباط با خانواده و مشارکت خانواده‌ها در طراحی و اداره امور مدرسه یکی دیگر از اصول مدرسه “مبنا” است. از دیدگاه مدرسه، اگر تعلیم و تربیت به‌صورت یکپارچه و هماهنگ در خانه و مدرسه پیگیری شود، شاهد اثربخشی و کارایی بسیار بالاتری خواهیم بود.